مشاوران امین پایتخت

مشاوران امین پایتخت پیشرو در خدمات ثبت و تغییرات شرکت، رتبه بندی شرکت ها و خدمات بین المللی

مشاوران امین پایتخت

مشاوران امین پایتخت پیشرو در خدمات ثبت و تغییرات شرکت، رتبه بندی شرکت ها و خدمات بین المللی

مشاوران امین پایتخت با بهره گیری از بیش از 15 سال تجربه و کادری مجرب و متخصص مفتخر است تا خدمات خود را در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، اخذ رتبه های انفورماتیک، پیمانکاران، مشاوران، انبوه سازان و طرح و ساخت، خدمات مالی، مالیاتی، حسابداری و حسابرسی و خدمات ثبت شرکت در خارج از کشور و اخذ اقامت کشور های اروپایی، در سطوح بسیار حرفه ای و تخصصی به مشتریان محترم ارائه می نماید.

۵ مطلب در اسفند ۱۳۹۳ ثبت شده است

روش اجرایی مطابق الزامات استاندارد ایزو 10013

امیر حسام صادقپور | پنجشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵ ب.ظ


1- معرفی استاندارد ایزو 10013

این استاندارد با عنوان "راهنمایی های برای تهیه مستندات سیستم مدیریت کیفیت" راهنمایی هایی برای تهیه و برقرار نگه داشتن مستندات موردنیاز برای ایجاد اطمینان از سیستم مدیریت کیفیت اثربخش که متناسب با نیازهای خاص سازمان نیز باشد، ارایه می دهد. استفاده از این راهنمای یه ایجاد یک سیستم مدون همان گونه که در استاندارد سیستم مدیریت کیفیت مورد کاربرد الزام شده است، کمک می نماید.

راهنمایی های ارایه شده در این استاندارد، علاوه بر سیستم مدیریت کیفیت بر طبق استانداردهای خانواده ایزو 9000 می تواند برای مدون کردن سایر سیستم های مدیریت از قبیل سیستم های مدیریت زیست محیطی و سیستم های مدیریت ایمنی نیز به کار رود.



2- مستندات سیستم مدیریت کیفیت

استاندارد ایزو 10013 بیان می دارد که آرایش مستندات سیستم مدیریت کیفیت نوعاً از فرآیندهای سازمان یا از ساختار استاندارد کیفیت مورد کاربرد یا ترکیبی از آنها پیروی می نماید. ترتیبات دیگری که نیازهای سازمان را برآورده نماید نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

ساختار مستندات مورد استفاده در سیستم مدیریت کیفیت می تواند به صورت سلسله مراتبی توصیف گردد. چنین ساختاری نگهداری، درک و توزیع مستندات را تسهیل می نماید. ایجاد سلسله مراتب به شرایط سازمان وابسته می باشد.

گستردگی مستندات سیستم مدیریت کیفیت از سازمانی به سازمان دیگر بر حسب موارد زیر می تواند متفاوت باشد:

الف- اندازه سازمان و نوع فعالیت های  آن

ب- پیچیدگی فرآیندها و تعامل آ نها، و

پ- شایستگی کارکنان.

این استاندارد مستندات سیستم مدیریت کیفیت را شامل موارد زیر می داند:

الف- خط مشی کیفیت و اهداف آن،

ب- نظامنامه کیفیت،

پ- روش های اجرایی مدون،

ت- دستورالعمل های کاری،

ث- فرم ها،

ج- طرح های کیفیت،

چ- مشخصات،

ح- مدارک برون سازمانی و

خ- سوابق.

استاندارد ایزو 10013 تولید مستندات سیستم مدیریت کیفیت را بر روی هر نوع رسانه ای نظیر نسخ کاغذی یا رسانه الکترونیکی مجاز می داند و برخی از مزایای استفاده از رسانه های الکترونیکی را به شرح زیر فهرست می نماید:

الف- کارکنان ذیربط همواره به اطلاعات روزآمد یکسان دسترسی دارند،

ب- دسترسی و اعمال تغییرات در آنها به سادگی انجام می گیرد و تحت کنترل قرار دارد،

پ- توزیع آ نها بلافاصله صورت گرفته و به سادگی تحت کنترل است، ضمن آنکه گزینه چاپ نسخ کاغذی نیز وجود دارد،

ت- امکان دسترسی به مدارک از مکان های دور وجود دارد، و

ث- پس گرفتن مدارک منسو خ شده ساده و اثربخش است.



3- روش های اجرایی مدون

همان طور که بیان شد یکی از انواع مستندات سیستم مدیریت کیفیت که در استانداردهای خانواده ایزو 9001 به آن استناد شده است روش اجرایی مدون است. استاندارد ایزو 9000 روش اجرایی را "راه مشخص برای انجام یک فعالیت یا یک فرآیند" تعریف می نماید که می تواند مدون یا باشد یا نباشد و می گوید هر گاه هر گاه روش اجرایی به صورت مدون باشد، غالبا اصطلاح "روش اجرایی مدون" یا " روش اجرایی مکتوب" برای آن استفاده می شود. استاندارد ایزو 10013 ویژگی های یک روش اجرایی مدون را به صورت زیر تشریح می نماید.

یادآوری1: تجارب اینجانب در طراحی و تولید روش های اجرایی سازمان های مختلف در ادامه این مقاله با علامت ® مشخص شده است.

یادآوری2: در این مقاله بجای روش اجرایی مدون از واژه خطوط راهنمای فرآیند استفاده می نمایم. در ادامه مقاله هر کجا به عبارت خطوط راهنمای فرآیند اشاره شد منظور همان روش اجرایی است.



3-1- ساختار و شکل

ساختار و شکل روش های اجرایی مدون (نسخ کاغذی یا رسانه های الکترونیکی) بایستی به صورت متن، نمودارهای گردش کار، جداول یا ترکیبی از آ نها و یا هر روش دیگری که متناسب با نیازهای سازمان باشد، توسط سازمان مشخص شود. روش های اجرایی مدون بایستی شامل اطلاعات ضروری بوده و دارای شناسه منحصر به فرد باشد.

®: توصیه می گردد از نمودارهای گرش کار برای توصیف فرآیندهای سازمان و تدوین خطوط راهنمای فرآیند استفاده گردد. نرم افزار Visio از مجموعه نرم افزار های MicroSoft Office یکی از بهترین نرم افزارها برای تولید نمودارهای گردش کار است. نوع مورد استفاده در نرم افزار یاد شده برای تولید نقشه فرآیندها تحت عنوان Cross Functional Flowchart می باشد.

در روش های اجرایی می توان به دستورالعمل های کاری که نحوه واقعی انجام یک فعالیت را شرح می دهند، ارجاع داد. روش های اجرایی مدون معمولاً فعالیت هایی را شرح می دهند که مربوط به امور مختلف است در حالی که دستورالعمل های کاری عموماً مربوط به کارهایی است که برای انجام یک وظیفه صورت می گیرد.



3-2- مندرجات

3-2-1- عنوان

عنوان بایستی به روشنی روش اجرایی را مشخص کند.

®: مثال "خطوط راهنمای فرآیند خرید کالاهای جزیی"



3-2-2- مقصود

مقصود از روش اجرایی مدون بایستی بیان شود.

®: مثال "تشریح نحوه خرید کالاهای جزیی با قیمت زیر یک میلیون تومان"



3-2-3- دامنه کاربرد

دامنه کاربرد روش اجرایی مدون بایستی حوزه هایی که قرار است پوشش داده شوند و حوزه هایی که قرار نیست پوشش داده شوند را مشخص نماید.

®: مثال "خرید تمامی کالاهای جزیی سازمان با قیمت کمتر از یک میلیون تومان با کاربری مصرفی یا اموالی"



3-2-4- مسئولیت و اختیار

مسئولیت و اختیار افراد ویا بخش های سازمانی و همچنین ارتباط میان آنها که به فعالیت ها و فرآیندهای مشروح در روش اجرایی مربوط می شود، بایستی مشخص گردد. این موارد بایستی در روش اجرایی به هر صورتی که برای واضح بودن مناسب باشد با نمودارهای گردش کار یا متن های توصیفی شرح داده شوند.

®: با توجه به اینکه خطوط راهنمای فرآیند تشریح کننده نحوه گردش کار فرآیند در سازمان می باشد که فعالیت های متعددی را بین قسمت های مختلف سازمان تشریح می نماید توصیه می گردد در قسمت مسئولیت و اختیار حتما صاحب فرآیند مشخص گردد تا در مواقع مورد نیاز بتوان نقاط قوت و ضعف فرآیند را با صاحب فرآیند در میان گذاشت.

®: از آنجا که مسئولیت ها و اختیارات افراد مختلف تاثیر گذار در یک فرآیند باید با سمت های سازمانی آنها سازگاری داشته باشد توصیه می گردد در خطوط راهنمای فرآیندها بجای بیان عناونین بخش ها و یا نامبردن از افراد به سمت های سازمانی آنها اشاره کرد.



3-2-5- شرح فعالیت ها

میزان جزییات مندرج در روش اجرایی معمولاً می تواند بر حسب پیچیدگی فعالیت ها، روش های مورد استفاده، سطح مهارتها و آموزش لازم برای افرادی که فعالیت ها را انجام می دهند، متفاوت باشد. جدا از میزان جزییات، موارد زیر هر جا که کاربرد داشته باشند بایستی در تهیه روش های اجرایی مدنظر قرار گیرند.

الف- مشخص کردن نیازهای سازمان، مشتریان و تامین کنندگان آن،

ب- تشریح فرآیندها به صورت متن و یا نمودارهای گردش کار مرتبط با فعالیت های مورد نیاز،

پ- تعیین این که چه کاری بایستی انجام گیرد، توسط چه شخصی یا کدام واحد سازمانی و چرا، چه موقع، کجا و چگونه؟

ت- تشریح کنترل فرآیندها و کنترل های مربوط به فعالیت های مشخص شده،

ث- مشخص کردن منابع مورد نیاز برای انجام فعالیت ها (ازنظر کارکنان، آموزش، تجهیزات و مواد)،

ج- مشخص کردن مستندات مناسب مربوط به فعالیت های مورد نیاز،

چ- تعیین درونداد و برونداد فرآیند، و

ح- تعیین اندازه گیری هایی که بایستی انجام گیرد.

سازمان می تواند تصمیم بگیرد که برخی از اطلاعات فوق برای در نظر گرفته شدن در یک دستورالعمل کاری مناسب تر است.



3-2-6- سوابق

سوابق مربوط به فعالیت های شرح داده شده در روش اجرایی مدون بایستی در همین بخش از روش اجرایی مدون یا در سایر بخش های مرتبط تعریف شوند. فرم هایی که برای این سوابق بایستی استفاده شود بایستی برحسب کاربرد در متن روش اجرایی مشخص گردند. روش مورد استفاده برای تکمیل، بایگانی و حفظ سوابق نیز بایستی مشخص شود.



3-2-7- پیوست ها

پیوست های حاوی اطلاعات پشتیبانی کننده روش اجرایی مدون از قبیل جداول، نمودارها، نمودارهای جریان و فرم ها می تواند در روش اجرایی مدون گنجانده شود.



3-3- بازنگری، تصویب و تجدید نظر

شواهد بازنگری، تصویب، وضعیت و تاریخ تجدیدنظر روش های اجرایی بایستی مشخص شود.



3-4- مشخص کردن تغییرات

در مواردی که امکا ن پذیر باشد، ماهیت تغییرات بایستی در همان مدرک یا ضمایم مناسب مشخص گردد.



4- روش تدوین خطوط راهنمای فرآیند

®: با در نظر گرفتن توصیه های استاندارد ایزو 10013 و تجارب بدست آمده، گام های لازم برای تدوین خطوط راهنمای فرآیند یک سازمان فرضی به شرح زیر تشریح می  گردد.

1- فرآیندهای مختلف سازمان را شناسایی نمایید.

2- گردش کار وضعیت موجود فرآیندهای شناسایی شده سازمان را از طریق مشاهده فعالیت ها، مصاحبه با دست اندرکاران و مطالعه مستندات و سوابق موجود مشخص نمایید.

3- با استفاده از نرم افزار Visio نمودار گردش کار فرآیند را ترسیم نمایید. در این رابطه و به  منظور  جلوگیری از دوباره کاری به توصیه های زیر عمل کنید:

الف- واحدهای سازمانی که فرآیند در آنها گردش دارد را مشخص و برای هر کدام یک ستون در نمودار گردش کار اختصاص دهید. هر ستون باید نمایانگر محل انجام بخشی از فرآیند بوده و از ایجاد ستون های تکراری پرهیز نمایید.

ب- فعالیت های مرتبط با هر قسمت را مشخص و در جعبه فعالیت ها، زیر قسمت مرتبط نمایش دهید.

یادآوری: به منظور پرهیز از دشواری ترسیم و فهم نمودار گردش کار توصیه می گردد همواره جریان مثبت فعالیت ها را در نظر داشته و بدون استفاده از جعبه های تصمیم گیری یا دیگر موارد مشابه، نمودار گردش کار فرآیند ترسیم گردد.

پ- ارتباط بین فعالیت های مختلف در قسمت های مرتبط را با خطوط ارتباطی مناسب ترسیم نمایید.

®: شکل زیر حاصل انجام گام های برشمرده است که تنها به عنوان یک نمونه ارایه گردیده است:






4- نقشه فرآیند ترسیم شده را به تایید صاحب فرآیند و دیگر عوامل تاثیر گذار در فرآیند برسانید.

5- برای هر یک از فعالیت های فرآیند تایید شده، شرح الزامات سازمانی را تدوین نمایید. بدین منظور می توانید از جدول پیشنهادی زیر که با مثالی تکمیل شده است، استفاده کنید.



ردیف


عنوان فعالیت


مسئول انجام


شرح الزامات فعالیت

1


صدور درخواست خرید


انباردار


1-1- تکمیل درخواست خرید طی فرم شماره (7501-ف)



یادآوری: بسیار مهم است هنگام تشریح الزامات فعالیت ها، به سایر مستندات مرتبط با فرآیند مانند دستورالعمل ها و فرم های مربوطه ارجاع لازم داده شود.

6- مجددا نقشه فرآیند و جدول شرح الزامات فرآیند را برای تایید صاحب فرآیند و سایر دست اندرکاران ارسال نمایید.

7- اکنون شما موفق شده اید بخش های عمده خطوط راهنمای یک فرآیند را تدوین نمایید و برای تکمیل آن می توانید مطابق توصیه های استاندارد ایزو 10013 عمل نمایید.



نقشه برداری فرایند  (برای مطالعه بیشتر)


نقشه برداری فرآیند به معنی استفاده از نمادهای گرافیکی برای نمایش فرآیند می‌باشد. در سازمان ها از گذشته برای تهیه سیستم‌های نرم افزاری نقشه‌برداری فرآیند مطرح بوده است، ولی پس از ظهور نظریه مهندسی سازمان رنگ تازه‌ای یافت. بدین ترتیب روش های مختلفی برای ترسیم فرآیند به همراه نرم‌افزارهایی برای پشتیبانی از روش های مورد نظر بوجود آمد. هر یک از روش ها و نرم‌افزارها دارای نقاط قوت و ضعفی نسبت به یکدیگر می‌باشند.
UML یا زبان مدلسازی یکپارچه، زبانی گرافیکی است که برای بصری‌سازی، مشخص‌سازی، ساخت و مستندسازی دستاوردهای سیستم‌های نرم‌افزاری، مدلسازی کسب و کار و دیگر سیستم‌های غیر نرم‌افزاری کاربرد دارد. UML مجموعه‌ای از بهترین تجربیات مهندسانی که موفقیت شان در مدل سازی سیستم های بزرگ و پیچیده به اثبات رسیده است را عرضه می‌کند. به‌ عنوان تعریف دیگری می‌توان گفت: UML زبان مدل سازی بصری برای ایجاد سیستم‌های شی‌گرا و مبتنی بر اجزاء می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر در این باره به اینجا و اینجا مراجعه نمایید.

  • امیر حسام صادقپور

شرکت گواهی دهنده ایزو -مشاوران امین پایتخت

امیر حسام صادقپور | پنجشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۴۱ ب.ظ
وجوداطمینان خاطر درموضوعات مختلف وبه هنگام بهره هگیری ازمحصولات وخدمات یکی ازخواسته هاوانتظارات ذاتی انسان است.درطی دوره های مختلف پدیداوری و تکامل محصولات وتکامل وخدمات متفاوت سازمان هایی با رسالت بوجود آوردن اطمینان در زمینه های گوناگون تاسیس گردیده وبه فعالیت پرداخته اند.با رشد صنعت وپیشرفت های گسترده در صنوف متفاوت،صدور گواهینامه ویا تاییدیه های تخصصی باعث ایجاد اطمینان برای مشتریان وذی نفعان محصولات وخدمات متفاوت گردیده است.
صدورگواهینامه های ارزیابی انطباق برای محصولات صنعتی به نیمه قرن 19 میلادی باز میگردد که به تدریج در سطح تجارت بین المللی جایگاه خود را تثبیت نموده است. پس از صدور کواهینامه های انطباق برای محصولات،رفته رفته مبحث صدور گواهینامه برای فرآیند وسیستم نیز مورد توجه قرار گرفت.
باپدید آمدن الزامات متفاوت صنفی،تجاری وبین المللی، استاندارد های کوناگون برای عملکرد ومعیارهای فرآیندها و همچنین ساماندهی سیستم های مدیریتی بارویکردهای متفاوت تدوین شدند.این امر باعث گسترش فرهنگ ارزیابی/ممیزی فرآیندها ووسیستم ها وصدور گواهینامه برای آنها گردید.
سازمان های صادر کننده گواهینامه، سازمان های مستقل حقوقی هستند که در نقاط مختلف در دنیا تاسیس گردیده اندو برحسب گسترش اقتصادی /تجاری مناطق عملیاتی متفاوتی را تعریف نموده وبا بوجود آوردن شعبات وسازمان های وابسته به صورت بین المللی فعالیت مینمایند.
ACCREDITATION
در برخی از دیسیپلین های صدور گواهینامه نیاز به انجام اعتباردهی  از سوی نهادهای ملی اعتبار دهی که دراتصال با«مجمع بین المللی اعتبار دهی ((LAF))میباشد،وجود دارد.
  • امیر حسام صادقپور

فرم جذب آنلاین مهندس -مشاوران امین پایتخت

امیر حسام صادقپور | پنجشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۳۴ ب.ظ
جهت تکمیل فرم جذب مهندس آنلاین به سایت شرکت مراجعه و نسبت به تکمیل فرم اقدام نمایید.

نشانی اینترنتی شرکت :
  • امیر حسام صادقپور

جذب آنلاین مهندس -مشاوران امین پایتخت

امیر حسام صادقپور | پنجشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۳۲ ب.ظ

شرکت مشاوران امین پایتخت برای تامین نیروی مهندس و امتیاز آور شرکت های متقاضی اخذ رتبه، اقدام به جذب مهندسین با سابقه و بی سابقه در تمامی رشته ها کرده است.

مهندسین گرامی می توانند از طریق فرم جذب آنلاین مهندس اطلاعات مورد نظر را وارد کرده تا در صورت نیاز، کارشناسان شرکت با آنها تماس گرفته و اقدام به جذب آن ها کنند.

همچنین شرکت های متقاضی اخذ رتبه می توانند با ما تماس بگیرند و نیاز خود را اعلام کنند تا کارشناسان شرکت در اصرع وقت نیروی مهندس آن ها را تامین کنند.

  • امیر حسام صادقپور

درباره کشور ترکیه -مشاوران امین پایتخت

امیر حسام صادقپور | پنجشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۳۲ ب.ظ

کشور ترکیه در منطقه خاورمیانه و قسمتی از آن در قاره اروپا قرار دارد. اما چند سالی است که در تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپا است. هم اکنون تیم ملی این کشور حق حضور در لیگ اروپا را دارد. ترکیه یک کشور 2 تکه است که از شمال غربی با بلغارستان، از غرب با یونان، از شمال شرقی با گرجستان، از شرق با ارمنستان و آذربایجان و ایران، از جنوب شرقی با عراق و سوریه و از جنوب با دریای مدیترانه و به تبع آن با قبرس همسایه است. ترکیه نقطه مشترک قاره های آسیا و اروپا به حساب می آید و به همین دلیل فرهنگ مردم این کشور هم ترکیبی از دو فرهنگ شرقی و غربی است. ترکیه یک کشور توسعه یافته استکه نظامجمهوری بر آن حاکم است.

ترکیه در سال 1923 به رهبری مصطفی کمال پاشا ( که بعدا به آتاترک معروف شد ) جانشین امپراتوری عثمانی شد. امپراتوری بزرگ عثمانی پس از شکست در جنگ جهانی اول تجزیه شد و مورد تهاجم بریتانیا و متحدانش قرار گرفت. در همین زمان مصطفی کمال پاشا مقاومت ملی را علیه این کشور ها طراحی کرد که موجب بنا شدن جمهوری ترکیه بر پایه اصل جدایی دین از سیاست شد. این کشور در سال 1946 میلادی عضو سازمان ملل متحد شد و در سال 1952 به ناتو پیوست. این کشور عضو جنبی اتحادیه اروپا است و جزو اعضای اکو به شمار می آید. شمایل اصلی پرچم کشور ترکیه ماه و ستاره سفید رنگ با زمینه سرخ رنگ است که مربوط می شود به علایمی که پادشاهان ترک سلجوقی و عثمانی به عنوان نماد امپراتوری خود استفاده می کردند.

سیاست ترکیه
دموکراسی در ترکیه بر پایه مجلس استوار شده است. رئیس حکومت دراین کشور رئیس‌جمهور است. مجلس رئیس‌جمهور را برای مدت هفت سال انتخاب می‌کند اما نیازی نیست که رئیس‌جمهور از اعضای مجلس باشد. بر اساس دانشنامه اینترنتی ویکی‌پدیا، نخست‌وزیر را هم در این کشور اعضای مجلس انتخاب می‌کنند و معمولا هم رئیس حزبی که بیشترین کرسی را در مجلس دارد انتخاب می‌شود. تعداد نمایندگان مجلس ترکیه 550 نفر است که از طریق حزب‌های مختلف در 85 ناحیه انتخاباتی معرفی شده‌اند، در انتخابات شرکت می‌کنند. حزب‌ها برای حضور در مجلس ملی باید حداقل 10 درصد آرا را به دست آورند.

اقتصاد در ترکیه
اقتصاد در ترکیه ترکیبی از اقتصاد مدرن و سنتی بر پایه کشاورزی است. در حال حاضر 35 درصد از نیروی کار این کشور در بخش کشاورزی مشغول به کارند. اقتصاد ترکیه با سرعت در حال خصوصی‌سازی است با این حال هنوز دولت در بخش‌هایی چون بانک‌داری، حمل‌و‌نقل و ارتباطات دولت نقش اصلی را ایفا می‌کند. تولید ناخالص داخلی این کشور 640.4 میلیارد دلار در سال 2006 میلادی بود. 24.79 میلیون نفر از جمعیت این کشور شاغل هستند. نرخ بیکاری 10.2 درصد است. 20 درصد از مردم این کشور در سال 2002 میلادی زیر خط فقر زندگی می‌کردند و نرخ تورم در این کشور در سال 2006 میلادی 10.5 درصد بود. نباکو، کتان، زیتون، جغندر قند و مرکبات مهمترین محصولات کشاورزی این کشور است. مهمترین محصولات صادراتی این کشور پوشاک، مواد غذایی، منسوجات و تجهیزات حمل و نقل است. شرکای تجاری در صادرات ترکیه را کشورهای آلمان 11.3 درصد، انگلیس 8 درصد، ایتالیا 7.9 درصد، آمریکا 6 درصد، فرانسه 5.4 درصد و اسپانیا 4.4 درصد تشکیل می‌دهد. مهمترین محصولات وارداتی این کشور ماشین‌آلات، مواد شیمیایی، سوخت و تجهیزات حمل و نقل است. مهمترین شرکای تجاری ترکیه در واردات روسیه 12.8 درصد، آلمان 10.6 درصد، چین 6.9 درصد، ایتالیا 6.2 درصد، فرانسه 5.2 درصد، آمریکا 4.5 درصد و ایران 4 درصد است. یکی از مهمترین منابع اقتصادی ترکیه گردشگری است که گردش مالی فراوانی برای این کشور به همراه دارد.

مردم ترکیه
در کشور ترکیه علاوه بر قوم ترک که 80 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، گروهی از کردها در جنوب شرقی و شرق کشور زندگی می‌کنند که نزدیک به 20 درصد از جمعیت ترکیه را تشکیل می‌دهند. بقیه جمعیت، گروه‌های ترک‌های آذربایجانی در شمال‌شرق، لازها در شمال، عرب‌ها در جنوب و ارمنی‌ها در استانبول هستند. میانگین سنی مردم این کشور 28.6 سال است و امید به زندگی 72.88 سال. زبان رسمی این کشور ترکی است. 99.8 درصد مردم این کشور مسلمان و اغلب سنی هستند. و بقیه مسیحی و یهودی.

ارتباطات در ترکیه
در این کشور حدود 19 میلیون خط تلفن ثابت وجود دارد و حدود 45 هزار خط تلفن همراه. بر اساس آمارهای سال 2005 میلادی در این سال 635 ایستگاه تلویزیونی در این کشور وجود داشت. 217 هزار و 887 میزبان اینترنتی در ترکیه وجود دارد و 12 میلیون و 284 هزار نفر از اینترنت استفاده می‌کنند.

ثبت شرکت در ترکیه

ترکیه مکانی است که ۳ بازار بزرگ و پویای جهان را به هم مرتبط میکند: اروپا، آسیا و خاورمیانه. تعجبی ندارد که اقتصاد این کشور از سال ۲۰۰۵ تا کنون ۳۴ درصد رشد داشته است، و هم اکنون نیز با رشد ۵ درصدی در حال رشد و تکامل است. علاوه بر بازار بزرگ مصرف داخلی مواردی همچون نیروی کار فعال به همراه دستمزدهای پایین در این کشور باعث شده به یکی از جذاب ترین کشورها برای ثبت شرکت های خارجی به شمار آید و شما میتوانید شاهد ظهور ترکیه به عنوان یکی از مراکز اصلی تجارت در آینده نزدیک باشید.

از این رو شرکت مشاوران امین پایتخت امکان ثبت شرکت در ترکیه را برای مشتریان محترم محیا کرده است.

پکیج کامل ثبت شرکت توسط شرکت مشاوران امین پایتخت به شرح زیر ارائه می گردد:
1- ثبت شرکت در ترکیه
2- تهیه اوراق رسمی ثبت به زبان ترکی استانبولی
3- اساسنامه شرکت به زبان ترکی استانبولی
4- شرکت نامه به زبان ترکی استانبولی
5- پرداخت هزینه های قانونی و دولتی ثبت شرکت در ترکیه
6- پرداخت هزینه دفترخانه رسمی
7- پرداخت حق الزحمه مشاور مالی رسمی
8- اخذ کد اقتصادی
9- روزنامه رسمی شرکت به زبان ترکی استانبولی
10- افتتاح حساب بانکی به نام شرکت در یکی از بانک های معتبر ترکیه
11- اخذ کارت بازرگانی
و تمامی هزینه های ثبت و وکالت

هزینه این پکیج برای شرکت های با مسئولیت محدود 4000$ است که شرایط پرداخت آن در زمان عقد قرارداد تعیین می شود.
این هزینه برای ثبت شرکت های سهامی خاص 10000$ می باشد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ترکیه:
1- ترجمه رسمی صفحه اول و دوم پاسپورت هریک از شرکا، تایید شده توسط قوه قضائیه، وزارت امور خارجه و سفارت ترکیه در ایران
2- چهار قطعه عکس پرسنلی 3x4 هر کدام از شرکا

* حضور حداقل یکی از شرکا با در دست داشتن وکالتنامه محضری دیگر شرکا در زمان ثبت شرکت در ترکیه الزامی می باشد.

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت در ترکیه:
حدود 4 روز زمان حضور سهامداران در ترکیه

آیا تمامی سهام شرکت به نام شرکای ایرانی است؟
بله، برای ثبت شرکت در ترکیه نیاز به شریک ترک ندارید و 100% سهام به نام شما خواهد بود.

آیا شرکت مشاوران امین پایتخت میتواند در ترکیه نیروی کار پارسی زبان استخدام کنند؟
بله،به موازات ثبت شرکت در ترکیه کارگزار شرکت مشاوران امین پایتخت میتواند نیروی کار شما در ترکیه را فراهم آورد، طیف گسترده ای از افراد برای شرکت شما در ترکیه آماده هستند، این افراد تماما ایرانی الاصل هستند و به زبان پارسی مسلط هستند، میتوانید نیروی کار تمام وقت و یا پاره وقت استخدام کنید، نیروی کار مخصوصی جهت انجام امور بازرگانی و تجارت در دسترس کارگزار شرکت مشاوران امین پایتخت است.

کارگزاران و وکلای شرکت مشاوران امین پایتخت در ترکیه پارسی زبانند؟
بله، تمامی کارگزاران و وکلای این شرکت در ترکیه به زبان پارسی صحبت می کنند و اصلیت ایرانی دارند.

آیا امکان خرید املاک در ترکیه وجود دارد؟
بله، شما می توانید پس از اتمام اکور ثبت شرکت در ترکیه اقدام به خرید ملک به نامخودتان کنید.

آیا ثبت شرکت در ترکیه نیاز به دفترکار دارد؟
برای ثبت شرکت در ترکیه نیاز به یک آدرس به عنوان دفتر شرکت در ترکیه دارید.

هزینه اجاره مکان جهت دفترکار در ترکیه چفدر است؟
اجاره دفتر کار در ترکیه با توجه به نوع دفتر، متراژ و موقعیت مکانی دفتر قیمت های مختلفی دارد:
دفترکار احتصاصی: ماهیانه 600 دلار تا 2000 دلار
دفترکار خانگی: ماهیانه 300 دلار تا 800 دلار
دفترکار مشترک یا مجازی: ماهیانه 200 تا 250 دلار

انواع اصلی ثبت شرکت در ترکیه کدام هستند؟
-   شرکت با مسئولیت محدود LS
-   شرکت سهامی AS

حداقل سرمایه اولیه یک شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه چقدر باید باشد؟
حداقل سرمایه اولیه برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود ۵۰۰۰ لیر ترکیه است. که حداقل ۲۵ درصد آن باید طی ۳ ماه پرداخت شود.

سرمایه اولیه یک شرکت سهامی خاص در ترکیه حداقل چقدر باید باشد؟
حداقل سرمایه اولیه برای ثبت یک شرکت با سهامی خاص ۵۰۰۰۰ لیر ترکیهاست. که حداقل ۲۵ درصد آن باید پرداخت شود.

آیا ترکیه یک پایگاه امن برای سرمایه گذاری خارجی است؟
مطمئن باشید! اقتصاد ترکیه از مشکلات جدی در دهه ۱۹۹۰ میلادی رنج میبرد اما اقتصاد ترکیه در سال ۲۰۰۱ دستخوش تحولات بزرگ اقتصادی گردید و اقتصاد این کشور دگرگون شد. سپس قانون سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال ۲۰۰۳ تصویب شد و از سال ۲۰۰۴ تا کنون تعداد شرکت های خارجی در ترکیه ۲ برابر شده است، ترکیه که در حال مذاکره برای ورود به اتحادیه اروپاست آینده خوبی را برای سرمایه گذاران خارجی نوید میدهد.

ثبت شرکت در ترکیه چقدر آسان است؟
تعداد کمی از کشورها سریعتر از ترکیه این کار را انجام می دهند، شما میتوانید در مدت زمان کوتاهی شرکت خود را در ترکیه ثبت کنید و مدارک را در اختیار داشته باشید، متخصصان ثبت شرکت مشاوران امین پایتخت آماده اند تا شما را در این روند یاری داده و اطلاعات لازم در این رابطه را در اختیار شما بگذارند، با ما تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح سازید!

آیا شرکت مشاوران امین پایتخت به همراه ثبت شرکت در ترکیه افتتاح حساب بانکی انجام میدهد؟
بله، به موازات ثبت شرکت شما پرونده ای برای شما افتتاح خواهد شد و پس از ثبت کامل شرکت شما و اخذ کد اقتصادی و مالیاتی حساب شما در ترکیه کاملا فعال میشود.

بعد از ثبت شرکت در ترکیه، استخدام به چه صورت است؟
۷۳ میلیون نفر در ترکیه زندگی میکنند که بیش از نیمی از آنها کارگران نیمه ماهر هستند. نرخ بیکاری نسبتا بالا و در حدود ۱۰ درصد است، اما رنسانس اقتصادی پیش آمده باعث شده کارگران به سمت حرفه ای شدن پیش رفته و با بالا رفتن تحصیلات در این کشور شاهد ظهور کارمندانی با تخصص بسیار بالا به همراه دستمزد نه چندان بالا در مقایسه با اروپا هستیم، کارگزار شرکت مشاوران امین پایتخت برای شما به آسانی افرادی را با توجه به تخصص شما استخدام میکند.

نظارت در ترکیه برای افرادی که تصمیم به ثبت یک شرکت را دارند چگونه است؟
ترکیه خود را متعهد به یک کسب و کار لیبرال کرده است، قانونی که در سال ۲۰۰۳ برای سرمایه گذاران خارجی به تصویب رسید باعث شده بسیاری از مشکلات سابق برداشته شود و روند اداری شرکت های خارجی تسریع شود، از جمله قوانینی که در سال ۲۰۰۳ برداشته شد میتوان به لغو قانون تصویب دولت برای شرکت های خارجی اشاره نمود، همچنین در نظر داشته باشید که مالیات دولتی در حدود ۲۰ درصد برای شرکتهای خارجی تصویب شده است.

آیا مشوق های مالی برای افراد خارجی که تصمیم به ثبت شرکت در این کشور را دارند در دسترس است؟
ترکیه طیف گسترده ای از مشوق های مالی را برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است، سرمایه گذاران معاف از حقوق گمرکی هستند به علاوه اینکه مالیات بر ارزش افزوده برای آنها در نظر گرفته نشده است، مشوق های مالی قابل توجهی برای شرکت هایی که در مناطق آزاد ترکیه و یا در پارک های فناوری به ثبت میرسند در درسترس است.

در مورد تسهیلات بانکی چطور؟
صنعت بانکداری ترکیه به شدت نسبت به قبل از سال ۲۰۰۱ بهبود یافته است، امروز بخش بانکی ترکیه بسیار قویتر از گذشته در حال خدمت رسانی است و شما میتوانید یکی از بانک های محلی و یا از بانک های بین المللی نظیر HSBC یا Citibank را انتخاب کنید، برای کمک و یا بازکردن حساب در ترکیه کارشناسان مشاوران امین پایتخت همیشه در دسترس هستند.
  • امیر حسام صادقپور